Zapraszamy na 3 edycję Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw 20-22 listopada 2025❗❗❗  

Program branżowy

Podziel się

Podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw odbędą się konferencje, szkolenia, prezentacje i panele dyskusyjne przygotowanie przez naszych partnerów branżowych, wystawców i gości targowych.

ZAREJESTRUJ SIĘ Lista wystawców PROGRAM DZIEŃ PODRÓŻNIKA

 

21 LISTOPADA 2024 (CZWARTEK)  -  DZIEŃ KLIENTA KORPORACYJNEGO

SALA GOETHEGO – POZIOM 1

11.00 – 12.15

UROCZYSTE OTWARCIE TARGÓW

12.45 – 13.45

Prezentacja Kraju Partnerskiego - Bułgaria

14.15 – 15.15

Odkryj uroki bułgarskich czarnomorskich gmin - Dyłgopoł, Prowadia i Dolni Cziflik

Biuro Podróży Franga Ltd.

15.30 – 16.30

Konferencja prasowa

Organizator: Egyptian Tourism Authority

SALA MIKOŁAJSKIEJ – POZIOM 1

10.30 – 11.30

Trendy w podróżach służbowych – panel dyskusyjny

Panel omawiający obecne i przyszłe trendy w podróżach służbowych. Tematyka obejmuje zmiany w preferencjach podróżnych, wpływ technologii na organizację podróży oraz innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wyjazdami służbowymi.

Prowadzący: Paweł Rek - Dyrektor Generalny Amadeus Polska

Paneliści: Adam Kuna - Dyrektor Zarządzający (BCD Travel), Marian Szypuła - Wiceprezes ds. Współpracy z dostawcami (eTravel), Emilia Majewska - Office Management and Travel Senior Manager (Deloitte), Filip Biniewicz - Zastępca Dyrektora Sprzedaży (PLL LOT)

11.45 – 12.45

Inteligentne decyzje zakupowe: wpływ AI na automatyzację i analitykę w podróżach służbowych.

Analiza wpływu AI na procesy zakupowe, w tym automatyzację, optymalizację i nowe możliwości analityczne. Dyskusja o tym, jak AI może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych i jakie są jej potencjalne pułapki.

Prowadzący: Paweł Radoliński - Sekretarz Generalny Polskiej Izby Turystyki

Paneliści: Hubert Włodarczyk - Kierownik ds. Strategicznych Zakupów Nieprodukcyjnych (ZF Polpharma), Maciej Straus - Pełnomocnik Zarządu ds.. Rozwoju (Hotel Arłamów), Żaneta Szpakowska - Travel & Insurance Manager (PWC)

13.00 – 14.00

Wpływ wyboru dostawców na neutralność węglową podróży służbowych. Jak polityka zrównoważonego rozwoju wpływa na zarządzanie podróżami służbowymi.

Dyskusja na temat kryteriów i strategii wyboru dostawców, które pomogą firmom osiągnąć cele związane z neutralnością węglową i redukcją śladu węglowego. Panel poruszy także kwestie związane z odpowiedzialnym zarządzaniem łańcuchem dostaw.

Prowadząca: Marzena German Ekspert ds. Komunikacji Zewnętrznej i Obsługi Medialnej Wakacje.pl

Paneliści: Damian Stefaniak - Starszy Specjalista ds. Zakupów (Siemens), Magdalena Heinrich - Procurement Manager PL/CE/Baltics (AstraZeneca), Przemysław Kuna - Dyrektor Zarządzający (Interzero)

14.15 – 15.15

Dynamiczne pakietowanie – nowa era personalizacji

Dynamiczne pakietowanie ofert staje się kluczowym trendem w branży turystycznej, umożliwiając firmom tworzenie spersonalizowanych pakietów wakacyjnych w czasie rzeczywistym, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i preferencji podróżnych. Panel dyskusyjny skupi się na najnowszych rozwiązaniach technologicznych umożliwiających dynamiczne pakietowanie, korzyściach płynących z jego wdrożenia oraz wyzwaniach, jakie niesie ze sobą ten model.

Prowadząca: Marzena Markowska - Redaktorka Naczelna "Waszej Turystyki"

Paneliści: Marcin Kołodziejczyk - Dyrektor ITAKA SMAT Departamentu Produktu Dynamicznego Pakietowania (Itaka), Jarosław Grabczak - Commercial Supply Manager (eSky), Dr Daniel Esavandi - Prezes Zarządu (TOP Touristik), Marcin Ziniewicz - Head of Sales & Account Management (Amadeus)

15.30 - 17.00

Bułgaria nie oczywista

Magdalena Tekla - Prezes oddziału bułgarskiego TOO, Grzegorz Micuła - dziennikarz oraz Piotr Godlewski autor przewodników opowiedzą wspólnie o Bułgarii wczoraj i dziś. Jak zmienił się ten kraj na przestrzeni lat. Jak wygląda współczesna turystyka i biznes. 

16.15 - 17.00

Praktyki linii lotniczych w przypadku opóźnień i reklamacji - przykłady z życia wzięte.

Organizator: Turystyczna Organizacja Otwarta

SALA KISIELEWSKIEGO – POZIOM 1

14.00 – 18.00

Seminarium Langkawi i warsztaty B2B z malezyjskimi właścicielami produktów

Langkawi Development Authority (LADA)

Konferencja prasowa odbędzie się w godzinach: 14.45 - 15.30

SALA RATUSZOWA – POZIOM 1

 

Występy artystyczne

 

22 LISTOPADA 2024 (PIĄTEK)  -  DZIEŃ TOUROPERATORA

SALA GOETHEGO – POZIOM 1

10.30 – 11.30

Twoje kolejne miejsce na wakacje - Malezja

Marzysz o egzotycznej przygodzie w sercu Azji Południowo-Wschodniej? Malezja, z jej pięknymi plażami, dżunglami, niezwykłą różnorodnością fauny i flory i wielokulturowym społeczeństwem, jest doskonałym celem podróży. Bogata historia kulturalna, piękne zabytki, rajskie wysepki Perhentian, plantacje herbaty, kolonialny Penang i wieże Petronas w Kuala Lumpur oraz fascynujący styl życia mieszkańców przyciągają wielu turystów z całego świata. Zapraszamy w podróż  do krainy marzeń.

Malaysia Tourism Promotion Board              

12.00 – 14.30

Konkurs Młody Rezydent: Prezentacja zawodu i konkurs z udziałem uczniów szkół branżowych

Rezydenci turystyczni opiekują się klientami biur podróży, którzy spędzają wakacje w najpiękniejszych miejscach na świecie. Odbierają z lotniska, prowadzą spotkania informacyjne i dyżury hotelowe, pomagają w różnych sytuacjach, aby turyści czuli się komfortowo i bezpiecznie podczas całego pobytu.

Zapraszamy na spotkanie na temat zawodu rezydenta turystycznego, które poprowadzi firma szkoleniowa Kadry Turystyki.  Spotkanie będzie połączone z konkursem „Młody rezydent turystyczny”, do którego mogli zgłaszać się uczniowie klas patronackich Kadr Turystyki, uczący się na kierunku technik organizacji turystyki. Uczniowie wezmą udział w quizie wiedzy na temat profesji rezydenta turystycznego.

Uczestnicy wydarzenia będą także mogli wziąć udział w rekrutacji na stanowisko rezydenta turystycznego prowadzonej przez biuro podróży Coral Travel Poland.

Kadry Turystyki Radosław Szafranowicz- Małozięć

Rekrutacja na stanowiska rezydent turystycznego -  Coral Travel Poland

15.00 - 17.00

Wymiana wiedzy pomiędzy organizacjami turystycznymi w Polsce

Prelekcja na temat badań dotyczących organizacji turystycznych w Polsce i ich wzajemnej współpracy ze sobą, wymiany wiedzę i innowacji. Celem jest dotarcie do wiedzy o czynnikach wpływających na tę współpracę, możliwościach jej ulepszenia, by wspierać rozwój całej branży turystycznej.

Przedmiotem badania są również sieci wiedzy w turystyce, co sprzyja ich współpracy, oraz jak ją poprawić. Szczególną uwagę poświęcono analizie wymiany wiedzy i wspólnych działań między regionami, na przykład w zakresie marketingu i promocji. Badanie uwzględnia również wpływ takich elementów jak:

  1. Podobieństwa w ofercie turystycznej (np. ekoturystyka),
  2. Bliskość geograficzna,
  3. Zaufanie między organizacjami,
  4. Relacje polityczne z władzami regionalnymi i krajowymi

Narodowe Centrum Nauki, Uniwersytet Warszawski

Dr Adi Weidenfeld & Samuel Gańko

SALA MIKOŁAJSKIEJ – POZIOM 1

10.30 – 11.30

Transformacja Podatkowa: KSeF i kluczowe zmiany dla branży turystycznej.

Panel, który przybliży kluczowe zmiany podatkowe i wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) istotne dla branży turystycznej. Eksperci omówią wymagania KSeF, potencjalne korzyści i wyzwania, a także nowe obowiązki podatkowe. Dowiesz się, jak przygotować infrastrukturę IT oraz strategię adaptacji, by zwiększyć efektywność i zgodność z regulacjami. Panel zakończy sesja Q&A, podczas której uczestnicy będą mogli rozwiać swoje wątpliwości i zasięgnąć opinii specjalistów.

Prowadząca: Justyna Zając-Wysocka - radca prawny, doradca podatkowy

Paneliści: Paweł Niewiadomski - Prezes Polskiej Izby Turystyki, Członek Zarządu ECTAA, właściciel Holiday Tours, Jerzy Kuprianowicz - doradca podatkowy, Sebastian Nasiłowski - Członek Zarządu Polskiej Izby Turystyki, Prezes Zarządu Tourist Polska

11.45 - 14.00

Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa turystów podczas wypoczynku na terenie Polski.

Konferencja podsumowująca projekt PIT współfinansowany przez Ministerstwo Sportu            i Turystyki. (2 panele)

·        Organizacja wypoczynku dla Dzieci i Młodzieży (1h)

·        Ustawa Lex Kamilek i nowe obowiązki dla hoteli (1 h)

14.15 - 15.15

Nowoczesne technologie w służbie touroperatora i agenta turystycznego.

Dyskusja o nowoczesnych technologiach, które wspierają touroperatorów i agentów turystycznych. Omówione zostaną narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, platformy rezerwacyjne i analiza danych, które usprawniają procesy, personalizują oferty oraz zwiększają efektywność. Szczególny nacisk położony będzie na technologie ułatwiające pracę agentów, jak automatyzacja obsługi klienta i zarządzanie sprzedażą.

Prowadzący: Sebastian Nasiłowski - Członek Zarządu Polskiej Izby Turystyki, Prezes Zarządu Tourist Polska

Paneliści: Agnieszka Kukałowicz - Prezes Zarządu (Qtravel), Tomasz Berdowski - Prezes Zarządu (MerlinX), Mariusz Galus - Prezes Zarządu (Piro), Maksym Khimich - Prezes Zarządu (BlueVendo)

SALA RUDNIEWA – POZIOM 2

10.30 - 11.30

Współpraca między edukacją a biznesem w branży turystycznej i hotelarskiej jako kluczowy element przygotowania uczniów do wejścia na rynek pracy.

Akademia Rainbow może się poszczycić udaną współpracą z polskimi szkołami i uczelniami, które mogą stanowić inspirację dla dalszych działań. Stwarza to możliwości lepszego dostosowania programu nauczania do rzeczywistych potrzeb rynku i oczekiwań pracodawców.

Akademia Rainbow

12.00 – 15.00

Konferencja podsumowująca konkurs pt. "Kwatery z pasją". Wyzwania turystyki wiejskiej w Polsce w świetle badań podażowych. Dobre praktyki wiejskiej turystyki. Uroczyste podsumowanie ogólnopolskiego konkursu „Kwatery z pasją”
• prezentacja laureatów
• wręczenie nagród

Organizator: Polska Federacja Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne"

15.30 – 17.00

Floty i sloty - czy biura podróży będą miały czym wozić klientów? Współpraca touroperatorów, linii lotniczych i lotnisk w czasie rosnącego popytu – panel dyskusyjny.

W panelu wezmą udział przedstawiciele biur podróży, linii lotniczych i portów lotniczych. Tematem będzie współpraca touroperatorów i przewoźników w obliczu rosnącego zapotrzebowania na loty, przy ograniczeniach przepustowości (sloty) i wyzwaniach infrastrukturalnych (floty). Eksperci pochylą się nad sytuacją na rynku lotniczym i jego styku ze światem podróży zorganizowanych, a także potencjału lotnisk regionalnych i przygotowania infrastruktury lotniskowej w kontekście planowanej przebudowy Okęcia przed otwarciem CPK.

Prowadzenie: Filip Frydrykiewicz redaktor portalu Turystyka.rp.pl

SALA RATUSZOWA – POZIOM 1

 

Występy artystyczne

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian programu.